Het begin. #FITFATFANTASTIC

‘’Dus, jij sport?’’
‘’Ja, klopt. Meestal zo’n drie keer per week’’, antwoord ik.

Ik voel je ogen ongegeneerd langs m’n lichaam glijden. Van top tot teen. Ik zie je bedenkelijke blik. ‘’Oh..? Knap hoor.’’

Ik moet toegeven, ik heb al veel ogen gezien die me net zo aanstaarden. Vol ongeloof. Ik zie er tenslotte niet uit als een fitgirl, toch?

Toen ik 16 werd, begon ik met sporten. Ik ben altijd al wel wat dikker geweest, maar op dat moment ging de knop om. En nog steeds sport ik graag (wat niet betekent dat ik er altijd zin in heb). Nu ben ik 20 jaar. Je zou de conclusie kunnen trekken: oké, je sport dus al zo’n vier jaar, waarom ben je dan niet slank? De voornaamste reden hiervoor is eigenlijk vooral omdat ik een food addict ben. Ik HOU van eten. Eten is leuk, lekker, gezellig en vol variatie.

Doordeweeks ben ik me heel bewust van wat ik eet. Gezond durf ik het niet te noemen, want dan belanden we in de discussie rondom ‘wat is gezond’ en daar heb ik geen zin in. Verder eet ik eigenlijk ook best oer-Hollands. Geen quinoasalade, speltbrood of avocadomoes voor mij. Ik heb er niks op tegen hoor, maar houd me gewoon niet zo bezig met die foodhypes. Doe mij maar een boterham en ik ben blij.

Als je op Instagram zit, ken je vast de hashtag collage-fitigrls#fitgirl wel. Als je dit in de zoekbalk zet van Instagram, krijg je – op dit moment – ruim 14,5 miljoen foto’s te zien. De foto’s zijn alleen verreweg niet te vergelijken met mijn bikinifoto. Ik zie zeer slanke, afgetrainde vrouwen, met – ook vaak gefotoshopte – perfecte ronde benen, billen en borsten. Een kleine selectie van foto’s die ik nu zie, zie je hiernaast.

Ik weeg op dit moment 84 kilo, sport gemiddeld drie keer per week en vind mezelf een ‘fitgirl’. Ik ben fit, eet bewust en beweeg veel. Geen reden om mezelf geen fitgirl te noemen toch? Het gaat mij natuurlijk niet om de hele hashtag of om het woord ‘fitgirl’. Wel wil ik laten zien dat je ook een fitgirl kan zijn, zonder afgetraind lichaam of perfecte rondingen. Ik heb liever een Real Body.

My fit, fat, fantastic life. Fit, omdat ik fit bén. Fat, omdat ik niet dun ben. Wel heb ik een fantastic life. Een leven waar ik me als fatgirl heel fit in voel.

Op deze blog laat ik je mijn leven zien inclusief alle food eromheen, maar zoek ik ook de diepgang op. Interviews, achtergrondverhalen en meer. Foodhypes bijvoorbeeld, hoe gezond is een veganistisch of glutenvrij dieet eigenlijk? In hoeverre is het genetisch bepaald wat je lichaamsbouw is? Geen foodblog, geen saaie verhalen, maar interessante en nuttige info op een leuke manier gebracht. En realistisch. Want ja, ik blijf erbij, quinoa en avocado’s zijn echt niks voor mij.

Geloof me, het is zeer de moeite waard hier af en toe eens rond te kijken. Dus, tot snel!

Volg me ook op Instagram! @fitfatfantastic

Een gedachte over “Het begin. #FITFATFANTASTIC

Geef een reactie

