Waar was ik eigenlijk de afgelopen twee maanden mee bezig?

13 weken geleden lanceerde ik mijn blog. Dat doe ik er wel even bij, dacht ik, dat is vast goed te combineren met het afstuderen. Daar doe ik dit tenslotte voor: deze blog is opgericht om mijn afstudeerproductie te ondersteunen. Aan het begin was mijn insteek voor mijn afstudeerproductie nog, dat ik als het ware wilde laten zien dat je ook fit kan zijn zonder het perfecte lichaam te hebben. Ik wilde laten zien dat ik, iemand die volgens mijn body mass index (bmi) obesitas zou hebben, ook een fitgirl ben. Oké, die blog is er na enige tijd een beetje bij in geschoten, maar het idee was goed. 😉

Al vrij snel moest ik dit pitchen aan mijn begeleider op school met een professional, in dit geval Rob van Vuure, zeer bekend in de geschreven mediawereld. En ja, wat wilde ik nou eigenlijk? Het was een beetje vaag.

Na enige feedback kwam ik al snel op het idee om het veel specifieker te maken en het verhaal te richten op de vraag in hoeverre lichaamsbouw genetisch bepaald is. Ik moest denken aan vroeger, wanneer mijn vriendinnetjes van school riepen dat ik er niks aan kon doen dat ik dik was, dat het in mijn familie zat, wanneer er iemand dikzak naar me riep. Daarnaast las ik vrij weinig over de rol van genen, ik kon er ook vrij weinig over vinden en al helemaal niet informatie die op een leuke manier geschreven was.

En daar begon het dan: het verhaal waar langzaam maar zeker een einde aan komt, waar ik de afgelopen twee maanden mee bezig ben geweest. Ik heb gesproken met hoogleraren, mediadeskundigen, historica, en veel meer. Van universiteiten in Wageningen, Groningen en Amsterdam tot het station van Utrecht of gewoon ouderwets via de telefoon.

En nu is het de week waarin ik mijn eerste versie moet inleveren en over twee weken mijn definitieve eindproductie. Een productie waar ik nu al trots op ben, ook al weet ik dat er nog veel verbeterpunten zullen zijn. Een eindverhaal, aangevuld met video en audio, die grotendeels zal bepalen of ik straks op 12 juli mijn diploma in ontvangst mag nemen.

Houd dus zeker deze blog, mijn Facebook en mijn Instagramaccount in de gaten, want zodra het af is zal ik dat luidkeels verkondigen ;-).

Geef een reactie

